U zajedničkom projektu Alfa Vision Optike i magazina Grazia, sredinom rujna objavljen je natječaj namijenjen mladim studentima ekonomskog studija, odnosa s javnošću ili novinarstva, a s ciljem da se jednom od njih osigura jednomjesečna praksa u marketinškom odjelu Alfa Vision Optike. Najsretnija od njih, Marta Hren imala je priliku iz prve ruke vidjeti koliko je posao u odjelu marketinga kreativan i slojevit. Kako je nastala ideja o cijelom projektu, kako je izgledala realizacija istog te što je sve naučila i koje je vještine stekla, otkrile su nam Ana Bilić, direktorica Alfa Vision Optike i studentica komunikologije Marta.
ANA BILIĆ:
Kako se Alfa Vision Optika odlučila mladim ljudima ponuditi praksu i stjecanje praktičnog iskustva? Otkud je nastala ideja?
Ideja za pružanjem prilike za stjecanje iskustva mladim ljudima došla je vrlo prirodno i logično. U korak s našim rastom svakodnevno je išlo i usavršavanje u marketingu i iskorištavanje svih digitalnih blagodati bez kojih danas jedan brend ne može uspjeti. Zapravo postoji cijeli jedan niz toga u čemu se svakodnevno usavršavamo i u čemu definitivno sudjelujemo kao kreatori mišljenja i pravca poslovanja. S time smo osjetili i društvenu odgovornost da svoje znanje i stručnost podijelimo s mladim ljudima iz sektora komunikacija i marketinga, koji će jednoga dana tek izaći na tržište koje će od njih u samom početku očekivati određeno znanje i vještine, a koje im nažalost, tijekom njihova studiranja nije bilo omogućeno. Ovim projektom željeli smo smanjiti prepreke i izazove s kojima se tek diplomirani mladi ljudi susretnu prilikom zapošljavanja, a to je pitanje iskustva koje im dotada nitko nije omogućio. I pokazati im kako zapravo posao u marketingu izgleda: koliko je to kreativan posao i koliko je slojevit.
Koliko ste imali prijava i kako ste se odlučili za Martu?
Natječaj je trajao gotovo tri tjedna i zaprimili smo više od 150 prijava. Od svih, Marta je napisala jedno od najzanimljivijih motivacijskih pisama što ju je odmah selektiralo u najuži krug. Nakon što smo je pozvali na razgovor u uži krug, njena energija nas je sve oduševila. Bilo je evidentno da je riječ o kvalitetnoj mladoj osobi koja, iako nije imala gotovo nikakvog iskustva, bila je željna učenja i stjecanja znanja.
Možete li nam reći nešto više o tome kako je izgledao Martin mjesec stručne prakse? Da li marketinški tim Alfa Vision Optike radne dane provodi u uredu ili?
Ideja da praksa započne krajem rujna, nije bila slučajna. Marta je tako stigla u periodu kad su se birala nove kolekcije za proljeće/ljeto 2023. pa je tako iz prve ruke imala priliku vidjeti kako izgledaju biranja najnovijih kolekcija i doživjeti osjećaj kad prije svih znaš koji će trendovi zavladati na policama sljedeće sezone. Potom, Martu smo odmah uključili u organizaciju eventa povodom otvaranja naše pete poslovnice, u Shopping centru Point. Upoznavanje s našim Alfa Vision influencericama, komunikacija s fotografom, snimanje storija i objavljivanje istih na Instagram i Tik Tok profilima Optike. Traženje vizuala i osmišljavanje kampanja za mjesec listopad, kao brainstorming s kolegama da vidi kako se zapravo rađaju nove ideje. Sve u svemu, jedan vrlo dinamičan i ispunjen mjesec listopad.
MARTA HREN:
Kako ste saznali za stručnu praksu u Alfa Vision Optici i zašto ste se odlučili prijaviti?
Preko Instagram stranice Alfa Vision Optike koju pratim, potom sam posjetila portal grazia.hr kako bi istražila sve detalje. Ideja mi se činila sjajna, odlučila sam se po tome gdje se najviše vidim u budućnosti i gdje ću moći steći korisne vještine i znanje za neki budući posao nakon što diplomiram. Napisala sam motivacijsko pismo i stisnula send. Nakon što sam odabrana, direktorica Ana predstavila mi je tvrtku, njihove poslovnice, ideju poslovanja te njezin marketinški tim s kojim sam najviše radila. Predstavili su mi način rada studenata na stručnoj praksi i vještine koje ću steći. Odlučila sam se za praksu u Alfa Vision Optici zbog vještina koje sam imala priliku naučiti, ali i zbog velike ljubavi prema sunčanim naočalama kao modnom dodatku.
Koje ste vještine stekli za vrijeme obavljanja stručne prakse?
Tijekom rada u Alfa Vision Optici, mentorice su me poticala na kreativnost i samostalnost, a stekla sam vještine pisanja priopćenja za medija, traženja odgovarajućih vizuala za grafički dizajn, odnosno pripremu promotivnih materijala u programskoj aplikaciji Canva i CapCut i ono najljepše od svega: imala sam priliku snimati i objavljivati naočale na njihovim društvenim mrežama. Alfa Vision Optika ima Instagram stranicu čija mi se estetika jako sviđa, a ja sam imala priliku vidjeti sunčane naočale brendova s kojima se nikad prije nisam imala priliku susresti i saznati toliko zanimljivih detalja. Nama mladima najpoznatiji su brendovi naočala oni poput Ray Bana, Guccija, Saint Laurenta… Ali u ovakvoj prilici imala sam se priliku susresti s mnogo „manjim“ brendovima, ne tako svjetski popularnim, ali brendovima koji su ručni rad, paze na detalje, imaju ugravirane slatke poruke koje doprinose tome da imate osjećaj da u rukama držite nešto više od isključivo sunčanih naočala.
Što vam je pozitivno donijelo obavljanje stručne prakse? Možete li izdvojiti neki poseban događaj ili iskustvo prilikom prakse u Alfa Vision Optici?
Jedna od pozitivnih stvari je bilo je upoznavanje tima iz marketinškog odjela Alfa Vision Optike koji su nesebično podijelili svoja znanja sa mnom. Atmosfera u uredu je bila ugodna pa sam se samim tim osjećala opušteno tijekom cijele prakse. No ono što ću posebno pamtiti definitivno je moje prvo sudjelovanje u organizaciji eventa. To iskustvo je neprocjenjivo.